Gezonde werkomgeving

Co-working in een fijne en gezonde werkomgeving

“Willen jullie ons helpen met ons nieuwe kantoor ‘na Corona’?”
Deze vraag werd ons gesteld door een potentiële opdrachtgever.

Deze opdrachtgever heeft een nieuwe kantoorvleugel op het oog. En zij beseffen dat een fulltime werknemer ca. 3 dagen thuis zal blijven werken. Hoe moet het kantoor dan ingericht worden?
Een ontzettend leuke vraag om over na te denken!

We zijn niet in de ‘1,5 meter’ valkuil gestapt, omdat we dit niet voldoende duurzaam vinden. Maar we hebben nagedacht over welke activiteiten straks zullen plaats vinden in deze nieuwe kantooromgeving. De werkomgeving zal zich richten op informeel en formeel ontmoeten, op co-creatie, op samen bouwen aan het bedrijf. En als allerbelangrijkste: het zal een prettige, fijne en gezonde omgeving zijn!

We hebben een werkomgeving ontworpen met een minimaal aantal deuren. Verschillende ruimtes met werkplekken lopen in elkaar over. Elke plek is anders en richt zich op meer of minder intensief samenwerken.  Het belangrijkste is de keuken, het hart van de werkomgeving: hier voelt elke medewerker en bezoeker zich welkom! Het wordt een feest om hier te mogen werken!

Naast twee open omgevingen met een aantal ruim aan elkaar geschakelde zit/sta werkplekken ontwerpen we een flexibele Breakout space, een Scrum ruimte, een Project Space, drie flexibel in te vullen gesloten ruimtes (denk aan privacy gevoelige werkzaamheden door HR, vergaderruimte en video conferencing) en 3 kleinere focusruimtes (oa. voor Teamsgesprekken met collega’s thuis).

Op deze manier ontwerpen we een duurzaam en gezond kantoor dat geschikt is voor de toekomstige werknemer en het toekomstige gebruik van een werkomgeving.

Projectdata: 

Projectplaats: Brussel, België
Omvang: 450 m2 GBO (binnenkomst met lounge, keuken,
breakout space, project space, scrum ruimte,
3 gesloten ruimtes, 3 focusruimte, berging/server)
Status: ontwerp (oktober 2020)

In samenwerking met Diane Interieurontwerp

Scroll naar boven